מאמר דעה זה פורסם ב mynet ב-21/12/2010
הרציונל: משרד החינוך פיתח עבור בתי-הספר שתי תוכניות לימודים – זהירות בדרכים וחינוך תעבורתי. בנושא זהירות בדרכים, ההיבט המעשי מתבטא בקיום "משמרות הזהב" ליד מעברי חצייה. ואכן, נושא חציית הכבישים מוחדר באופן מקצועי , והילדים הפנימו נושא זה.
לעומת זאת, נושא החינוך התעבורתי וההכנה לתיאוריה נלמדים באופן תיאורטי/יבש בלבד, ללא היבט מעשי. במתכונת הנוכחית, לוקה הנושא בחסר, אינו מעורר עניין בקרב התלמידים, והופך לנושא שולי חסר תועלת מעשית
ההצעה החדשה – לימוד מעשי: בנוסף ללימוד התיאורטי ילמדו תלמידי י"א שיעורי נהיגה מעשיים, יקבע מכרז לבית ספר לנהיגה, הנציגים במכרז יהיו נציג הראשות המקומית, נציג הנהלת ביה"ס, נציג ועד ההורים ונציג הראשות הלאומית למניעת תאונות. מערך השיעורים יכלול את כל המרכיבים הנדרשים ושעורי תרגול נוספים.
התוכנית המלאה הוכנה בזמן שניהלתי את בליך רמת גן ועליה קיבלנו פרס מיוחד ממשרד החינוך. חשוב לציין, שהתוכנית זכתה להתלהבות רבה בקרב התלמידים , ההורים והמורים. לצערי, לאחר עזיבתי לא השכילו להפעילה.
יתרונות ההצעה:
* הכנה מקצועית, תיאורטית ומעשית
* פיקוח על ביה"ס לנהיגה באמצעות גורם מקצועי מוסמך
* שיתוף הורים בתוכנית- הדרכת ההורים בליווי הנהגים החדשים
* מחיר נמוך של שיעורי הנהיגה
* מחקר אקדמי מלווה
הערך המוסף: השיעורים התיאורטיים יכללו גם נושאים הקשורים ל"דרך ארץ" והתנהגות נאותה בכביש, הרצאות מפי נציגי המשטרה, נציגות הראשות הלאומית למניעת תאונות ופסיכולוגים. באופן זה ילמדו התלמידים לא רק לעבור טסט, אלא גם נהיגה נכונה, זהירה ומתחשבת באחרים וכך נקבל נהגים טובים יותר והסיכוי לתאונות יקטן משמעותית.
לסיכום: תלמיד שיעבור סדנת התנהגות ובה ילמד "לדחות סיפוקים", "להתמודד עם כעסים" ולהיות "חכם ולא צודק", סביר כי יחיל התנהגות זו גם בחיי היום יום ולא רק בכביש.
אם "בדלת אחורית" נשכיל ללמד תרבות התנהגות , ודרך ארץ – זכינו.
אודות ישראל זינגריליד רומניה,. נשוי לחגית, אב לרן, גלית וניצן.משנת 2003 מכהן כחבר מועצת העיר רמת-גן.במשך 18 מנהל את בית הספר התיכון "בליך". 2007 - מנהל פדגוגי של הפרויקט הארצי של משרד החינוך לשיפור הבגרויות.
2006 - מנהל מכללת רעננה.2006 - דירקטור בחברת התקשורת הבינלאומית XFONE.2005 - חבר הנהלת המכללה לביטחון לאומי לנוער.2005 - ניהול כולל של אליפות העולם לנבחרות שחמט (מונדיאל השחמט) , באר-שבע.2004 - חבר הנהלת אופק 2000, המועצה הציבורית להכוונת מקצועות העתיד בישראל.2004 - יועץ ועדת החינוך של הכנסת.2004 - מנחה בפיסיקה באוניברסיטה הפתוחה.2003 - חבר מועצת העיר רמת-גן וחבר בוועדות העירוניות - חינוך, כספים, שלום הילד ושימור.1998 - מייסד ויו'ר אגודת הכדורסל נשים מכבי בליך-רמת חן ופרויקט הילדות העירוני.1992 - עוזר למנהל אגף החינוך ברמת-גן בנושאי פרויקטים חינוכיים.
1991 - דירקטור בחברת Rada.1985 - מנהל בית הספר התיכון בליך ברמת-גן במשך 18 שנה.
1984 - סגן-מנהל בית הספר התיכון בן-צבי בקרית-אונו.1978 - תואר שני בפיסיקה גרעינית(חלקיקים אלמנטריים), אוניברסיטת תל-אביב.